Het maakt de OVAM geen zak uit met welke zak je shopt…
… zolang je ‘m maar van thuis meebrengt. Om shoppers aan te sporen om altijd een herbruikbare zak op zak te hebben, startte de OVAM op zaterdag 18/11 de Week van de Afvalvermindering met een straffe stunt.
Herbruikbare zakken zijn alomtegenwoordig in de supermarkten. Maar als we naar de winkelstraat trekken, vergeten we die gewoonte. Daarom trapte de OVAM op 18 november de Week van de Afvalvermindering af met een opvallende campagne in de Vlaamse winkelstraten. Met een glansrol voor de bekendste influencers van elke winkel: de etalagepoppen.
Het hele weekend van 18 november waren de etalagepoppen van 9 bekende modemerken uitgerust met een wel heel opvallend accessoire: winkelzakken van hun concurrenten. Zo maakten de merken en de OVAM samen duidelijk dat winkelen met de zak van een ander, veel beter is dan winkelen zonder zak.
De campagne moedigt shoppers aan om het goede voorbeeld van de etalagepoppen te volgen. Want tijdens het shoppen verzamel je wel wat zakken, die vaak noodlottig in de zak vol zakken belanden thuis. En die meestal eindigen als afval.
Kwitten
Net zoals de vorige campagnes wil ook deze Kwitten-campagne duidelijk maken dat kappen met wegwerp nog nooit zo gemakkelijk was. Kwitten kunnen we allemaal. Thuis, onderweg, in de winkel en op evenementen. Zo kiezen we samen voor duurzame oplossingen die goed zijn voor het milieu, je portemonnee en je gemoed.
Klaar om mee te kwitten? Neem dan een kijkje op www.kwitten.be.
Team pers & communicatie
- Adres
- Stationsstraat 110
2800 Mechelen
Route en bereikbaarheid - Telefoon
- 015284140