Mededeling

  • Heeft u geen toegang meer tot het webloket bodemattestaanvragen als organisatie check dan in het gebruikersbeheer of de einddatum van het recht tot het webloket niet is verstreken.
  • Via het Vastgoedinformatieplatform (VIP) kan u nu ook het bodemattest aanvragen. Momenteel is het enkel mogelijk om een aanvraag in te dienen voor een volledig perceel. Aanvragen voor delen van percelen en openbaar domein zullen later dit jaar beschikbaar zijn. Let op: vanaf 1 januari 2026 zal de aanvraag van een bodemattest uitsluitend via VIP verlopen. Het zal niet langer mogelijk zijn om een  bodemattest aan te vragen via dit webloket. 
  • Omwille van een technische aanpassing aan onze systemen zullen tussen 8 en 14 november geen bodemattesten kunnen worden afgeleverd door OVAM. Aanvragen kunnen in deze periode wel nog ingediend worden.  Gelieve hiermee rekening te houden en uw aanvraag tijdig in te dienen.
  • Het loket Bodemattest gebruikt nu het Grootschalig Referentiebestand (GRB) in plaats van het kadaster om de geldigheid van percelen te controleren. De kaart die u in het loket ziet en waarop u een perceel kunt aanduiden, is het GRB (ook bekend als de Basiskaart Vlaanderen). U kunt het perceel ook nog steeds zoeken op adres of perceelnummer, zoals gekend in het GRB.
  • Er worden geen aanvragen geannuleerd en terugbetaald op vraag van de klant.

Team HR

Hebt u een vraag voor dit team? Stel ze hier:

Adres
Stationsstraat 110
2800 Mechelen
Route en bereikbaarheid