Onze prestaties
Opvolging van het bodem- en afvalbeheer

Cijfers klantenbeheer
Bij de dienst klantenbeheer kan iedereen terecht met vragen over bodem, asbest, afval- en materialenbeheer en algemene diensten.
In 2024 ging 67% van alle telefonische oproepen over bodemvragen, 13% over asbest en 20% over andere onderwerpen.
Het grootste deel van de bodemvragen werd gesteld door notariskantoren en vastgoedmakelaars. Maar ook particulieren stelden vragen rond bodemattesten en waren op zoek naar extra informatie over gronden. De asbestvragen gingen voornamelijk over subsidies, ondersteuning en het asbestattest.
In 2023 werkte de OVAM nog samen met de Vlaamse infolijn om de vragen van de burger rond het thema asbest op te nemen. In 2024 nam het team klantenbeheer van de OVAM deze vragen zelf terug op. 48% van de asbestvragen werd door particulieren gesteld.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)
SDG-champion
Restafval per medewerker

CO2-uitstoot

Fairphone

Team Pers en Communicatie
- Adres
- Stationsstraat 110
2800 Mechelen
Route en bereikbaarheid